Friday, September 4, 2009

No laptop..no blog..

I miss blogging.

My laptop konged out on me so I can only blog from K.Arida's laptop. So feel tu ada sikit kureng la...

Trying to get it fixed ASAP and will resume to blogging in a more appropriate manner.

5 comments:

  1. Salam emilia @ jiji,

    Syok baca hampir semua nukilan awak, penuh dgn warna-warni, sok sek sok sek dan kelakar pun ada haha.. Saya sebenarnya pada mulanya tak sure yang awak ni Emilia yang pernah saya ingat pada zaman 1989 ke 1990 (tak sure) tapi hmmm bila tengok picture tu hmm saya rasa betul la awak la tu sebab masa jumpa first time tu awak form 1 masih ada sikit sikit senyuman lebar Julia Roberts tu (tapi rambut awak dah tak keriting macam dalam pretty woman). Betul tak? Harap harap betul kalau salah orang buat malu je. Masa tu saya darjah 5 ke 6 ada ikut program kat satu tempat yang banyak kawasan paya dekat laut Morib, banyakla kengkawan saya kenal termasuk awek-awek cina dan kawan awak tu Ariel ke Liera (awak tentu ingat yang mana satu nama dia) hehehe..Saya tak faham apa sangat hubungan Ariel dan Jiji pada masa tu sebab saya belum dewasa lagi, tapi awak famous la time tu.. (Julia Roberts) budak TKC dgn (Richard Gere) budak Kolek, yang saya ingat awak ada panggil saya tepi hutan bakau ..tapi saya rasa malu so saya lari la..lepas tu dalam bus bila nak balik awak turun, lepas tu ayah awak jemput awak (saya nampak nametag ayah awak Abdul Rahman)- masa tu dalam bus lagu roxette sedang dimainkan ?kebetulan. Beberapa bulan lepas tu saya diterima masuk ke sekolah asrama penuh, sekolah saya time tu macam padang jarak padang tekukur,belakang estet getah, dan saya selalu outing dan kadang2 'fly'..bila sampai kat shell station ada kereta memberhentikan depan saya offer untuk membawa saya ke ke pekan Kajang..dan apabila melihat pemandunya, beliau adalah timbalan pengetua sekolah saya..hehe kantoi dan ada memang ada iras-iras lelaki yang menjemput awak keluar dari bas. Tapi memang Timbalan Pengetua ni paling baik, tak marah pun saya, dan dianggap sebagai bapa angkat oleh pelajar2 lain. Tapi sayang lepas tu dia bersara, dah tak dengar beritanya lagi, tapi bila bukak blog ni memang saya rasa bapa awaklah tu. Ucapan terima kasih di atas jasa-jasa Cikgu Abdul Rahman kat saya.

    Jadi bila saya fikir balik, pada masa awak panggil saya kat pokok bakau tu mungkin nak bagitau sesuatu...

    Ingat tak lagu Kokomo, Aruba, jamaica oo I wanna take you, Bermuda, Bahama ...

    So kalau ada peluang masuk 'inner circle of friends' awak saya nak apply, dapat ikut perkembangan bisnes ke movie ke politik ke belanja makan ke travel ke..(dulu masa sekolah saya pakai akaun GIRO hehe) Kalau awak nak MC ke sakit ke boleh jumpa saya kat hospital prescribe ubat dan injection..bila-bila masa..

    oklah Emelia saya doakan awak seisi keluarga keberkatan yang tak terhingga dan jugak kalau ada peluang ziarah Cikgu Abdul Rahman teringin sangat....(makan satay Kajang)

    Nama saya Farid (mungkin awak tak ingat dah lama sangat)..Kalau awak ada email add?

    Assalamualaikum

    ReplyDelete
  2. Hi Farid! Yes I remember you! In fact I still ingat a couple of people from the Bakaugruv program, maybe because it was one of the best times in my life.. :)
    Ariel - I think that's his name - was from Alam Shah
    The budak koleq is Reza Hatta.
    Kokomo - Yes, I remember the song and I even remember the dance... lawak gile..
    Lagu Roxette tu pun I ingat -- lagu It Must Have Been Love
    huahuauaua.. tetiba rasa nak blog pasal Bakaugruv.. susah tul takde laptop nih.. to be continued!

    p/s: Tau tak I still simpan tag yang I kena gantung kat leher I for 3 days sebab dangau I bersepah! :)

    ReplyDelete
  3. Farid, Bakaugruv is also in Facebook..why don't you join the group..kalau tak silap Prof sekarang ni dah on the wheelchair but still very much passionate about the program..

    ReplyDelete